onsdag 6. oktober 2010

Inviterer til piratfest?


Leser på nettet at i det nye statsbudsjettet for 2011 vil det innføres merverdiavgift på elektroniske tjenester fra utlandet med hele 25%. Altså nettbutikker som Steam, Itunes, spotify og Apple applications. Du kan jo selv regne ut hvis en sang alt koster 8kr på Itunes, som egentlig er kanske mye for en sang å enda skal du betale 25% mer.
Er ikke dette det samme som å invitere til ulåvelig nedlastingsfest? Som i utgangs punktet er en stort problem for underholdnings bransjen.
Virker nesten som en skal bli straffet for å være miljøvennlig, også i disse tider der en oppfordres til å være så miljøvennlig som mulig.
Er dette bare en ikke helt gjennom tenkt plan de har, eller er det noe stort jeg misser her?

7 kommentarer:

  1. Helt enig! Hvem har råd til det, liksom?

    SvarSlett
  2. Ja, det er jo dumt å betale enda mer for bare en sang. Jeg ville ikke gjort det, men nå kjøper jeg vanligvis ikke musikk på nettet heller da ;)

    SvarSlett
  3. Kjøpe ikke spill på steam så æ bryr mæ ikke :P
    Hardcover i mursteinsbutikken, yeah!

    SvarSlett
  4. Pia: De som har veldig mye penger å kaste bort kanskje? :P

    Karoline: JA vet, kjøper heller ikke sanger eller spill på nettet.

    VelaNoon: Fysisk cover og plate er best! Rammer ikke meg heller, men syntes den plan demmes verka som nåka sånn "Strø salt i andres sår får å la egene gro" lignanes :D (mulig jeg tar feil)

    SvarSlett
  5. Meire som å skyte dæm i trynet med ei hagle for så å tilby dæm et plaster...

    SvarSlett
  6. Jeg synes det er dumt at alt av musikk blir 25 % dyrere + iPhone apps. Det kunne for min del bare blitt billigere :D

    SvarSlett
  7. ingen plana om å betale før sånt.lønna mi ekke så høy....

    SvarSlett